wtorek, 18 lutego 2014

Cupcakes czyli imieninowe babeczki =) JAK ZROBIĆ LUKIER PLASTYCZNY?

Każdy facet lubi babeczki (dosłownie i w przenośni) =)

więc w tym roku zrobiłam mojemu narzeczonemu babeczki na imieniny.

Do dekoracji użyłam lukru plastycznego, który zrobiłam sama: 

80 dag cukru pudru
3 łyżeczki glukozy
3 łyżeczki żelatyny
50ml  gorącej wody

Do kubeczka z gorącą wodą wsypuję żelatynę i mieszam aż się nie rozpuści, następnie wsypuje glukozę i ponownie mieszam. Na blat lub miskę wsypuję cukier puder i stopniowo dodaję roztwór z żelatyny i glukozy, ugniatam na jednolitą masę.

Lukier plastyczny można pofarbować dowolnym barwnikiem spożywczym. Ja mam: 
jak widzicie motylki są różowe niż czerwone ale jeśli chcecie uzyskać mocniejsze kolory to polecam barwnik w proszku gdyż są mocniejsze.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz